NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA

Podstawą do wykonania usługi przez firmę kurierską jest złożenie zlecenia przewozowego za pośrednictwem strony www.star-box.pl/zamowprzesylke

W celu realizacji przesyłki należy wprowadzić dokładne wymiary i wagę przesyłki oraz wypełnić wszystkie wymagane pola na stronie głównej, po czym opłacić zamówienie. Po prawidłowym złożeniu zlecenia, zleceniodawca otrzymuje potwierdzenie drogą elektroniczną na swój adres e-mailowy.

W przypadku przesyłki krajowej przewidywany czas dostawy to przeważnie następny dzień roboczy. Termin doręczenia przesyłki zagranicznej jest przypisany do każdego dostępnego kraju na stronie www.star-box.pl/cennik/międzynarodowy

Tak, dalsza część procedury zamawiania przesyłek jest identyczna jak przy złożeniu zamówienia przez zakładkę „zamów przesyłkę „

1. Wielkość, wytrzymałość i grubość opakowania przesyłki musi być dostosowana
do zawartości i ciężaru wysyłanego towaru.
2. Puste przestrzenie w przesyłce należy wypełnić np. folią bąbelkową lub styropianem.
3. Nie należy stosować opakowań zużytych lub uszkodzonych.
4. Jeżeli w jednej przesyłce znajduję się kilka przedmiotów to koniecznie
trzeba je umieścić w oryginalnych lub zastępczych pudełkach.
5. Zawsze należy stosować wypełnienia oraz zabezpieczyć rogi przesyłki .
6. Dno oraz góra przesyłki powinna być zaklejona taśmami zabezpieczającymi.
7. Z elementów lub części maszyn powinny być usunięte smary, płyny lub inne ciecze.
8. Przesyłkę wymagającą zabezpieczenia w trakcie transportu w określonej pozycji
należy oznaczyć naklejką ostrzegawczą  „GÓRA”

Przesyłki niestandardowe charakteryzują się tym, że przekraczają standardowe wymiary wyznaczone przez przewoźnika bądź posiadają nieregularne, owalne kształty lub wystające elementy mogące uszkodzić inne paczki w transporcie. W związku z tym może zostać naliczona dodatkowa opłata. Opłata ta jest naliczana każdej paczce w przesyłce tzn. jeśli na jednym liście przewozowym znajduje się kilka paczek to dodatkowa opłata dotyczy każdej z nich.

Czynniki powodujące, że paczka może być uznana za niestandardową:

  •     wymiary przekraczające wymiary standardowe,
  •     zbyt duża waga przesyłki,
  •     owalny kształt, (np.: tuby, walce, kule),
  •     oznaczone etykietami „Uwaga szkło” lub „Góra/dół”,
  •     wystające elementy,
  •     zły dobór opakowania, który utrudnia pracę kurierom,
  •     inne czynniki wymienione w regulaminach firm kurierskich.

1. Do transportu przyjmowane są wyłącznie palety nieuszkodzone (preferowane
palety EURO lub identyczne wymiarowo i jakościowo) , nie dotyczy palet niestandardowych.
2. Przesyłkę należy trwale umocować do palety oraz zafoliować (min. trzykrotnie)
folią stretch ze wszystkich stron (również z góry) oraz koniecznie zastosować
taśmy zabezpieczające.
3. Elementy przesyłki nie mogą wystawać poza obrys palety. Jeśli jakaś część wystaje
poza obrys palety musi być bezwzględnie tak opakowana, by nie mogła sama zostać
uszkodzona i/lub uszkodzić innej przesyłki.
4. Każdy pojedynczy element przesyłki musi znajdować się w jednostkowych opakowaniach.
Lżejsze elementy powinny być układane na elementach ciężkich.
5. Środek ciężkości przesyłki należy zlokalizować centralnie.
6. Wszystkie naroża przesyłki należy zabezpieczyć tekturowymi lub styropianowymi narożnikami.
7. Maksymalna wysokość przesyłki (wraz z paletą) wynosi do 2,1 m.
8. Przesyłkę należy okleić odpowiednimi naklejkami ostrzegającymi.
9. Przesyłka powinna być trwale umocowana do palety przy pomocy folii stretch i taśm
bindujących.

Niestety, nie ma takiej możliwości. Zlecenia przekazywane są do firmy kurierskiej dopiero po dokonaniu płatności.

Często kurierzy sami kontaktują się przed doręczeniem nawet w cenie usługi podstawowej.

Nie, w przypadku kuriera firmy GLS odbiór następuje w kolejnym dniu roboczym i kurier posiada gotową etykietę którą należy okleić przesyłkę.

W przypadku przesyłek paletowych konieczne jest wydrukowanie listu przewozowego oraz raportu nadania.

Przed odbiorem przesyłki należy dokonać weryfikacji, czy nie ma widocznych śladów uszkodzenia. W przypadku ich zaistnienia należy domagać się od kuriera spisania protokołu szkody. Jeżeli podczas doręczenia kurier nie sporządził takiego dokumentu, należy zgłosić ten fakt do nas, poprzez zakładkę dokumenty/protokół reklamacyjny.